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Wreckfest – Early Access: Zweites März-Update macht Crashes wieder wichtiger

Early Access: Zweites März-Update macht Crashes wieder wichtiger

© Bugbear Entertainment / THQ Nordic

Für die Early-Access-Version von Wreckfest ist das zweite März-Update veröffentlicht worden. Die Entwickler (Bugbear) erklären, dass das Fahren (von Rennen) und die Crashes in dem Spiel in etwas gleich wichtig sein sollen. Mit dem Rennfahren seien sie schon ganz zufrieden, aber nicht mit der „Zerstörung“. Seit dem jüngsten Update sei die Anzahl der Crashes im Rennverlauf gesunken, weil die Chancen zu hoch waren, dass die Spieler ihr eigenes Auto bei einem Crash völlig ruinieren und sich damit selbst aus dem Rennen befördern. Da aber Crashes gewollt sind, wurde mit dem zweiten März-Update eine Anpassung vorgenommen. Fortan richten die Spieler mit einem Crash an anderen Fahrzeugen deutlich mehr Schaden als am eigenen Fahrzeug an. Somit soll es wieder mehr Crashes geben.

NEW AND ADJUSTED
  • Added more banger racing and demolition derby liveries for select vehicles.
  • Added a new giant can prop to various tracks.
  • Improved environment art for various tracks.
  • Improved various effects.
  • Novice AI now makes more mistakes and is slightly slower.
  • Amateur AI now makes slightly more mistakes and is slightly slower.
  • In derby game modes, the AI now favors the player slightly more.
  • Adjusted collision matrix to prevent the cars from rolling over at too slow impact speeds.
  • Gameplay damage: car vs. car crashes now cause more gameplay damage.
  • Hitting other cars now causes significantly more damage to the victim, less to the attacker.
  • Armor sector representation in the HUD matches visual damage better.
  • A car about to get wrecked can no longer be wrecked by a light nudge.
  • Environment now causes even less gameplay damage.
  • Mechanical damage occurs more logically when compared to the car health.
  • Engine and transmission mechanical damage is reduced to make sure the player can still keep going.
  • Improved lawnmower gameplay.
  • MP: Added chat back to respawn state and spectate view.
  • Improved player stats visuals at the top right corner of the screen.

FIXED
  • Fixed missing Gatecrasher LOD2 model.
  • Fixed player unable to reset in Deatchmatch after respawning.
  • Fixed a case in which cars could occasionally receive visual damage on the starting grid after restarting.
  • Bogus „You have already completed this series and you have another series in progress.“ message is no longer displayed when attempting to continue a series in progress.
  • Disabled mouse axis input as a controller to prevent users with specific hardware from being unable to remap keyboard controls.
  • In pre-race, pressing ESC while being on any of the other tabs than the first now takes back to the first tab.
  • BullDog upgrade parts received as rewards now use the correct car name instead of European 11.
  • Lawnmower is now correctly received after beating the lawnmower challenge.
  • MudDigger and Rocket no longer have duplicate „None“ customization parts.

E3-Trailer_2017

E3-Trailer_2017

E3-Trailer_2017

  1. Ich hab das nur in der Startphase als problematisch empfunden. Sobald man die überstanden hat, muss man eben mit einem Auge immer schauen, was hinter einem abgeht, und demensprechend die nächste Kurve angehen, um nicht getroffen zu werden.
    Ich schau mir das Update morgen mal an, im Forum gibt es überwiegend Beschwerden darüber.

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